sunnuntai 16. helmikuuta 2014

Koiratyttö ilman koiraa

Se on erilainen yksinäisyyden tunne, ihan kuin pala susta puuttuisi, sä et ole enää sillä tavalla erilainen. Ja ei, Timi ei ole kuollut (Onneksi!!) vaan mä lähdin hiihtoloman viettoon ilman Timiä. Poikkeuksellista mulle, ja siltä se kyllä tuntuikin! En edes erottunut itseäni muista. (Ja ei, en ole addiktoitunut koiraani. No ei, siis kyllähän mä nyt ilman sitäkin liikun, mutten yleensä lähde minnekkään kauas ilman Timiä) No, oisihan Timi periaatteessa voinut tulla, mutta koska meen kouluun maanantaina, siis mun kaverin kouluun, olisi Timppa joutunut jäämään tänne ihan vieraiden sekaan ilman mua. Tai siis, onhan Timi täällä ennenkin ollut, kesälomalla, ja tää paikkahan on tottakai Timin paratiisi, narttuja, tilaa juosta, koiraihmisiä... Nyt kun viimeinenkin uros on poistunut täältä (ikävä tuli Hippaa, enkä tuu unohtaa sua!) niin Timi maminomakultapuspuspullamössövoivoihöpsöänössöluuserihömppä olisi päässyt alfa urokseksi, mutta ei, sinne jäi.Viikonloppuna onneksi meillä on rallytokoseminaari Tampereella.
Okei, no kuten jo sanoin, koiraihmisten luo päädyin joka tapauksessa, kaksi cairnia, neljä ajokoiraa, ja kaksi jämptlanninpystykorvaa. Ja vähän myös sekarotuinen labradori Tollero.
Kun päästiin viimein tänne perille, lähdettiin melkein heti potkukelkkojen kanssa jäälle. Käytiin hakemassa Tollero, Tolle on aivan tosi ihana koira, avoimen luonteinen, ja muutenkin tosi sellainen. En yhtään epäile ettei siitä olisi tullut kunnon harrastustykkiä oikeissa oloissa.

Tänään sitten herättiin jo ennen kissan pieremää, ja melkein heti lähdettiin cairnien kanssa lenkille jäätä pitkin, mun mielen rauha järkkyi syvästi, kun näin auton ajavan sitä järven jäätä pitkin. Jäällä tuuli, ja oli aika kylmä, mutta kun päästiin takaisin 'mantereelle' niin tuuli loppui kuin seinään.Terrieri parat oli ihan loppu kun päästiin takaisin, ressukat! 

Toi häntä on aika ihanasti just tuossa maisemarajassa!

Vauhti-Ritu


Lumipaakut
Sen lisäksi otettiin vielä isoista koirista seisomakuvia, tai siis, mä pyörin lumihangessa ja Inka seisotti, lets face it. Pari hyvää kuvaa saatiin kuitenkin.
 plottinajokoira Lotta

plottinajokoira Aru

plottinajokoira Salli

jämptlanninpystykorva Binna

jämptlanninpystykorva Hannes
Kaikista ei kylläkään mitään kaikista upeinta tullut, mutta esimerkiksi toi Hannneksen kuva on aivan ihana! Aivan ihania koiria kaikki, ehkä mä pärjään tän viikon ilman Timiäkin! Huomenna sinne kouluun, kyllä vähän jännittää, kun oon kuitenkiin vaan tällainen kaupunkilaislapsi, tiedän mikä on traktori, ja siihen se sit loppuukin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti